Halaman

halwa telinga

Isnin, 21 Oktober 2013

tentang diri saya.....

as salam...
selamat pagi semua....
Hari ini saya tergerak hati untuk mencoret tentang diri saya.Nama siti aishah bt shaari. Saya berasal dari bukit mertajam,pulau pinang.Saya dilahirkan tanggal 10 April 1990. Saya merupakan anak kelima daripada enam beradik. saya dibesarkan oleh sebuah keluarga yang sederhana. saya tinggal di sebuah kampung di kampung teluk,cheruk to'kun.Saya mempunyai ibu & bapa seperti orang lain.Nama bapa ialah Shaari b Othman manakala ibu saya bernama Che su Bt Abdul Kadir.saya mempunyai enam beradik iaitu Kak Ti,Kak Eda,Abang Ban, Ija & Adk No.Mereka merupakan adik beradik yang sempoi...Adik beradik saya semua sudah dewasa.Saya & adik beradik memang rapat sebab ayah saya sangat garang & tegas.kami mesti kami makan sekali tanpa gagal.

Pada usia saya mencecah umur 6 tahun,saya kehilangan ibu yang saya sangat saya sayang.orang yang saya panggil emak meninggalkan kerana sakit buah pinggang.selepas itu,saya dijaga oleh ayah saya.lepas itu, saya memang rapat dengan ayah saya...ayah saya merupakan sumber inspirasi saya.Saya dulu memang gemuk,oleh itu abang saya selalu panggil saya KOBEN.Saya suka makan tanpa rasa takut gemuk.Dalam adik beradik saya,saya paling sihat.


Saya mula bersekolah tabika Kemas Cheruk to'kun. saya ingat lagi nama guru tabika saya Cikgu Suraya.saya bersekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Juarayang teletak di persimpangan jalan kulim.Sekolah rendah saya berdekatan rumah saya.seingat saya saya pergi sekolah menaiki basikal bersama sepupu saya...saya bersama-sama sepupu pikah,farah.Kami membesar bersama-sama di kampung sebab umur sama.Semasa saya darjah 1-3 saya duduk kelas 1merah sampai 3merah lepas darjah 3 saya naik darjah 4 sampai darjah 6 saya duduk kelas 4amanah- 6 amanah. Saya mempunyai guru sekolah rendah yang bernama cikgu rosdiana, cikgu zainab,cikgu muzik saya cikgu sarimah & tidak lupa juga cikgu pusat sumber saya cikgu saaadiah.saya mempunyai guru yang lain tapi tak ingat.

 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan